carantina coronavirus ce este starea de urgenta COVID-19 decese coronavirus oug nr. 1/1999 raspandire coronavirus stare de necesitate stare de urgenta coronavirus stare de urgenta iohannis stare de urgenta virus stocuri alimente
Președintele Klaus Iohannis a anunțat în acest weekend, 14 martie, că, pentru a limita efectele pe care le poate produce extinderea pandemiei de COVID-19 în țară, a decis în urma consultărilor decretarea stării de urgență pe teritoriul României, începând cu data de 16.03.2020.
”Este foarte important ca măsurile care vor fi luate să fie luate la timp, să fie luate în aşa fel încât să prindă. Pentru a face posibilă această luptă cu toate instrumentele prevăzute de lege, am decis să decretez stare de urgenţă la începutul săptămânii viitoare”, a declarat șeful statului.
Odată cu emiterea decretului de intrare a țării în stare de urgență, România va trece printr-o perioadă destul de dificită, în care restricțiile vor fi numeroase, dar temporare.
Starea de urgenţă este reglementată de Constituția României, prin art. 93, precum și de Ordonanţa de Urgenţă nr. 1/1999. Ordonanţa despre care am făcut vorbire spune că starea de urgenţă se poate impune pe o perioadă de cel mult 30 de zile şi prevede totodată măsuri excepţionale economice și de ordine publică.
În termenul prevăzut de ordonanță, respectiv 5 zile de la instituirea stării de asediu sau a stării de urgență, președintele României va solicita organului legiuitor încuviințarea măsurii adoptate.
Ordonanța de urgență din 1999 stipulează că: ”Starea de asediu şi starea de urgenţă sunt măsuri excepţionale care se instituie în cazuri determinate de apariţia unor pericole grave la adresa apărării ţării şi siguranţei naţionale sau a democraţiei constituţionale ori pentru prevenirea, limitarea şi înlăturarea urmărilor unor dezastre”.
Conform aceleiași ordonanțe de urgență, pe perioada stării de urgență ”vor fi impuse măsuri cu caracter politic, economic, social şi de ordine publică, instituite în întreaga ţară sau în anumite zone ori în unele unităţi administrativ-teritoriale”.
”Pe durata stării de asediu şi a stării de urgenţă, proporţional cu gravitatea situaţiei care a determinat instituirea acestora şi numai dacă este necesar, poate fi restrâns exerciţiul unor drepturi sau libertăţi fundamentale înscrise în Constituţie, cu acordul ministrului justiţiei”, mai prevede OUG numărul 1 din 1999.
Pe toată durata stării de urgență, ordonanţele militare şi ordinele emise au caracter obligatoriu, de lege. Printre măsurile pe care statul le poate impune în această perioadă se numără:
să limiteze sau să interzică de tot circulația mașinilor
să efectueze razii, controale, percheziții
să închidă temporar benzinării, restaurante, cafenele, cazinouri și alte localuri publice
să suspende apariția sau difuzarea unor emisiuni radio sau TV
să raționalizeze alimente și alte produse de strictă necesitate
să exercite în mod exclusiv dreptul de a autoriza desfăşurarea adunărilor publice, a manifestaţiilor sau marşurilor
să emită ordonanțe de urgență
să emită ordonanțe militare
să interzică circulaţia feroviară, maritimă, fluvială şi aeriană pe diferite rute
să efectueze razii, controale, percheziții
să închidă temporar benzinării, restaurante, cafenele, cazinouri și alte localuri publice
să suspende apariția sau difuzarea unor emisiuni radio sau TV
să raționalizeze alimente și alte produse de strictă necesitate
să exercite în mod exclusiv dreptul de a autoriza desfăşurarea adunărilor publice, a manifestaţiilor sau marşurilor
să emită ordonanțe de urgență
să emită ordonanțe militare
să interzică circulaţia feroviară, maritimă, fluvială şi aeriană pe diferite rute
0 Aici aveti voie sa comentati::
Trimiteți un comentariu